شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

فروشگاه آنلاین میز ناهار خوری , سرویس خواب و میز تلویزیون

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

مدل هاي جديد كاغذ ديواري پذيرايي + عكس

دكوراسيون پذيرايي از مهم ترين قسمت هاي هر خانه اي است كه بايد در طراحي آن نهايت دقت و تلاش خود را به كار گيريم .

دكوراسيون پذيرايي از مهم ترين قسمت هاي هر خانه اي است كه بايد در طراحي آن نهايت دقت و تلاش خود را به كار گيريم . انتخاب كاغذ ديواري پذيرايي يكي از مهم ترين بخش هاي طراحي دكوراسيون داخلي اين قسمت از منزل است كه احتياج به توجه ويژه اي دارد . فضاي پذيرايي نسبت به فضاهاي ديگر خانه رسمي تر است و مهمانان در اين محل مي نشينند و به گفت و گو مي پردازند از اين رو در طراحي و ديزاين دكوراسيون آن بايد حساسيت بيشتري به خرج دهيم . در گذشته كمتر از كاغذ ديواري براي پوشش ديوار ها استفاده مي كردند ولي امروزه با آمدن مدل هاي متنوع و مقام كاغذ ديواري به بازار رواج بيشتري پيدا كرده است . مزيت كاغذ ديواري نسبت به رنگ اين است كه كاغذ ديواري به آساني نصب مي شود و بوي تند رنگ را ندارد .


كاغذ ديواري پذيراييكاغذ ديواري پذيرايي

انتخاب رنگ كاغذ ديواري پذيرايي

براي انتخاب بهترين رنگ كاغذ ديواري بايد ابتدا به رنگ ديگر وسايل پذيرايي توجه كنيد ، اگر رنگ كاغذ ديواري با رنگ ديگر وسايل دكوراسيون هماهنگ نباشد ايجاد بي نظمي و آشفتگي مي كند . براي افراد تنوع طلب رنگ ها و طرح هاي ساده مناسبند و نبايد از طرح هاي شلوغ انتخاب كنند كه زود از آن خسته شوند .


رنگ كاغذ ديواري پذيراييرنگ كاغذ ديواري پذيرايي

انتخاب طرح كاغذ ديواري پذيرايي

طرح كاغذ ديواري بايد با سبك دكوراسيون داخلي پذيرايي هماهنگ باشد . اگر سبك دكوراسيون داخلي منزل مدرن است بايد طرح كاغذ ديواري ساده باشد و نقش و نگار زيادي نداشته باشد . براي خانه‌ هايي كه سبك كلاسيك دارند و از مبلمان سلطنتي و استيل استفاده مي كنند طرح كاغذ ديواري‌ بايد داراي نقش و نگار‌هاي برجسته باشد تا با دكوراسيون منزل ست شود .


كاغذ ديواري پذيراييكاغذ ديواري پذيرايي

ويژگي كاغذ ديواري خوب

كاغذ ديواري مرغوب بايد چند ويژگي را دارا باشد از جمله اينكه قابل شست و شو باشد و بتوان با مواد شوينده آن را تميز كرد . روكش فوقاني كاغذ ديواري بايد از نوع وينيل باشد تا در برابر كشش به اندازه كافي مقاوم باشد . كاغذ ديواري همچنين بايد ضد آلرژي و حساسيت باشد و بو و گرد و خاك را جذب نكند و بعد از نصب بايد داراي سطحي صاف و يكدست باشد .



كاغذ ديواري مرغوبكاغذ ديواري مرغوب

چند نكته مهم

۱ – اگر سقف خانه شما بلند است از كاغذ ديواري با طرح هاي افقي استفاده كنيد تا خطاي ديد سقف را كوتاهتر نشان دهد و تعادل برقرار شود همچنين اين طرح ها به فضا گرما و صميميت بيشتري مي دهند .

۲ – اگر مي خواهيد فضاي پذيرايي پرانژي و شاد باشد از كاغذ ديواري با رنگ شاد و درخشان استفاده كنيد و اگر ميخواهيد محيطي آرام و منظم داشته باشيد كاغذ ديواري را از طرح هاي گلدار با رنگ خيلي ملايم انتخاب كنيد .

۳ – در انتخاب كاغذ ديواري به كفپوش هاي اتاق نيز توجه كنيد ، اگر كفپوش اتاق ساده است كاغذ ديواري را از طرح هاي گلدار و نسبتا شلوغ انتخاب كنيد و اگر كفپوش طرح دار و شلوغ است كاغذ ديواري را از طرح هاي ساده انتخاب كنيد تا تعادل برقرار شود و زيبايي بيشتري به دكوراسيونتان بدهد .

۴ – براي اندازه گيري متراژ ديوار ها بهتر است از يك نصاب بخواهيد اين كار را انجام دهد تا براي خريد كاغذ ديواري و برآورد هزينه آن با مشكل مواجه نشويد . كاغذ ديواري هميشه ممكن است دچار آسيب و خرابي شود براي همين بهتر است هنگام خريد يك رول اضافه تر خريداري كنيد تا در صورت لزوم براي تعويض كاغذ ديواري آسيب ديده به مشكل برخورد نكنيد .

۵ – كاغذ ديواري كه انتخاب مي كنيد بايد داراي كيفيت مناسبي باشد تا براي چند سال قابل استفاده باشد و دچار آسيب ديدگي نشود و رنگ ان ثابت بماند ، همچنين بايد قابل شست و شو باشد . براي تميز كردن كاغذ ديواري از اسپري هاي مخصوص استفاده كنيد .


كاغذ ديواري سه بعديكاغذ ديواري سه بعدي

مدل هاي جديد والان و پرده پذيرايي + عكس

پرده ها نقش مهمي در دكوراسيون منزل دارند و به پنجره ها رنگ و زيبايي مي بخشند .

پرده ها نقش مهمي در دكوراسيون منزل دارند و به پنجره ها رنگ و زيبايي مي بخشند . پرده پذيرايي بيشتر از پرده هاي اتاق خواب و آشپزخانه در معرض ديد است و انتخاب آن مهم تر است . هر خانه اي داراي حداقل يك پنجره است كه براي تزيين آن از پرده استفاده مي شود پرده ها بايد متناسب با سبك دكوراسيون منزل و هماهنگ با آن انتخاب شود . پرده ها مي توانند حال و هواي منزل را تغيير دهند و احساس خوبي ايجاد كنند تا هم افراد خانواده و هم مهمانانتان از آن لذت ببرند .

نوع پرده پذيرايي را متفاوت با اتاق هاي ديگر انتخاب كنيد و سعي كنيد بودجه كافي براي خريد آن كنار بگذاريد و يك پرده شيك و زيبا تهيه كنيد .


پرده پذيراييپرده پذيرايي

انتخاب رنگ پرده

رنگ پرده بايد هماهنگ با دكوراسيون منزل باشد ولي لزومي ندارد حتما رنگ آن با رنگ ديوار ها و مبل ها يكي باشد . اگر مبلمانتان داراي رنگ و طرح ساده هستند مي توانيد از پرده هاي نقش دار و شلوغتر استفاده كنيد تا توازن رعايت شود . مي توانيد از پرده هايي با رنگ خنثي و تك رنگ براي پذيرايي استفاده كنيد و در عوض مبلمان را طرح دار انتخاب كنيد . اگر تركيب رنگ دكوراسيون پذيرايي به يك يا دو رنگ محدود مي شود پرده را از يك رنگ شاد و متفاوت انتخاب كنيد و چند عدد روميزي و يا وسايل دكوري همرنگ با آن استفاده كنيد تا هارموني رنگ در دكوراسيون پذيرايي رعايت شود .


رنگ پرده پذيراييرنگ پرده پذيرايي

انتخاب نوع و ضخامت پرده

پرده ها مي توانند در فضاي پذيرايي و نشيمن يك حريم خصوصي ايجاد كنند و ديد افراد خارجي را محدود كنند . با كنار زدن پرده ها مي توانيد نمايي زيبا از طبيعت بيرون را به فضاي خانه بياوريد و خانه را روشن كنيد و با انداختن آنها روي پنجره يك فضاي خصوصي براي اهالي خانه ايجاد مي شود و درواقع انتخاب ضخامت پارچه نقش مهمي در اين مساله دارد و بستگي به خود شما دارد كه اين موضوع چقدر برايتان مهم است و مي خواهيد به بيرون ديد داشته باشيد و يا خير .


پرده پذيراييپرده پذيرايي

انتخاب پرده براي خانه هاي كوچك

اگر فضاي خانه كوچك است از پرده با رنگ روشن استفاده كنيد و سعي كنيد پرده را از جنس نازك انتخاب كنيد تا فضا بزرگ تر به چشم بيايد . هر چقدر اجازه دهيد نور از پنجره وارد اتاق شود و فضا روشن شود اتاق بزرگ تر ديده مي شود و زيبايي و آرامش آن بيشتر خواهد بود . براي خانه هاي كوچك هرگز پرده هاي ضخيم و تيره مثل مخمل انتخاب نكنيد .

پرده خانه هاي كوچكپرده خانه هاي كوچك

والان چيست

والان پرده كوتاهي است كه فقط قسمت بالاي پنجره و ميله پرده را پوشش مي دهد . والان پرده هم ميل هاي پرده را مي پوشاند و هم زيبايي پرده ها را بيشتر مي كند . والان پرده طرح ها و مدل هاي مختلفي دارد از جمله :

  • والان پرده مدل دستمال گردن Ascot
  • والان تاب دار Swag
  • والان پرده ساده و پاكتي Rod Pocket
  • والان پرده بالوني/ پفكي Balloon
  • والان مدل شال گردن Scarf
  • والان پرده رولي Roll-up
  • كتيبه Cornice
پرده پذيراييپرده پذيرايي

چند نكته

  1. اگر سقف خانه كوتاه است از والان استفاده نكنيد و به جاي آن از يك قاب چوبي ساده استفاده كنيد كه فقط ميل هاي پرده را بپوشاند . پرده را براي اين سقف ها كوتاه انتخاب نكنيد ، اگر پرده بلند باشد و تا كف اتاق برسد خطاي ديد باعث مي شود سقف بلند تر ديده شود .
  2. براي اتاق هايي كه نور آنها كم است از پرده هاي نازك و حرير با رنگ روشن انتخاب كنيد تا فضا روشن تر و دلباز تر نشان داده شود و فضاي خانه آرامش بيشتري داشته باشد .
  3. براي پنجره هايي كه چند تكه هستند ويا دو پنجره كه با فاصله كمي از هم قرار دارند اگر پرده را سرتاسري انتخاب كنيد زيبايي آن خيلي بيشتر است و شكوه و جلوه بيشتري به فضا مي دهد .
  4. اگر پنجره هاي پذيرايي كوچك هستند بهتر اين است كه پرده تمام ارتفاع ديوار را بپوشاند و همچنين عرض آن را بيشتر از عرض پنجره ها انتخاب كنيد ، اين كار زيبايي دكوراسيون شما را بيشتر مي كند .

انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب عروس + عکس

رنگ اتاق خواب عروس یکی از مهم ترین عواملی است که روی دکوراسیون آن تاثیر می گذارد و باید در انتخاب رنگ مناسب برای این اتاق نهایت دقت را به خرج دهیم .

رنگ اتاق خواب عروس یکی از مهم ترین عواملی است که روی دکوراسیون آن تاثیر می گذارد و باید در انتخاب رنگ مناسب برای این اتاق نهایت دقت را به خرج دهیم . اتاق خواب عروس اولین تجربه زندگی مشترک عروس و داماد است و باید دکوراسیون آن طوری طراحی شود که در ذهنشان یک خاطره خوب و ماندگار بماند . رنگ اتاق عروس شامل رنگ تمام اجزای اتاق از جمله رنگ سرویس خواب ، رنگ دیوار ها و سقف ، رنگ فرش ، رنگ پرده ها و تزیینات می باشد که باید هماهنگی کامل از نظر رنگ بین آنها برقرار باشد . رنگ خواب عروس باید با سلیقه عروس و داماد انتخاب شود و احساس راحتی و آرامش ایجاد کند .

رنگ اتاق خواب عروس

رنگ سفید اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس سفید

رایج ترین رنگ برای اتاق خواب عروس رنگ سفید است که ترکیب رنگ آن با مشکی و قرمز می تواند جذاب باشد . رنگ های جیغ مثل قرمز و نارنجی نباید به عنوان رنگ اصلی اتاق خواب انتخاب شوند از این رنگ ها می توانید در ترکیب با رنگ های ملایم و آرامبخش استفاده کنید در کل ترکیب کردن رنگ های جیغ با رنگ های ملایم زیبا خواهد بود . رنگ سفید اتاق خواب را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهد .

اتاق خواب عروس بنفش

بنفش از جمله رنگ هایی است باعث حس راحتی در اتاق خواب می شود ، ترکیب رنگ بنفش و سفید برای اتاق خواب عروس مناسب است . رنگ بنفش یک رنگ اغواگر است و اگر زیاد تیره باشد مناسب اتاق خواب نیست بهتر است برای اتاق خواب از بنفش روشن استفاده کنید .

رنگ اتاق خواب عروس

رنگ بنفش اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس آبی

این رنگ از جمله رنگ های ملایم و زیبا برای اتاق خواب است که حس آرامش را در فضای اتاق خواب عروس ایجاد خواهد کرد . ترکیب رنگ آبی با سفید یا خاکستری دکوراسیون اتاق خواب عروس را شیک و زیبا جلوه می دهد .

اتاق خواب عروس قهوه ای

رنگ قهوه ای یک رنگ گرم و خنثی است که محبوبیت زیادی دارد و از جمله رنگ هایی است که می تواند به عنوان رنگ اصلی اتاق انتخاب شود و از رنگ های تند در ترکیب با آن استفاده شود . رنگ قهوه ای معمولا بیشتر توسط زوج های مسن و جاافتاده انتخاب می شود ولی با توجه به سلیقه افراد از این رنگ برای اتاق خواب عروس نیز استفاده می شود .

اتاق خواب عروس سبز

رنگ سبز ایجاد طراوت و شادابی می کند و حس طبیعت را به اتاق خواب می آورد . با رنگ سبز فضای اتاق عروس شاداب و سرزنده خواهد شد . ترکیب رنگ سبز و آبی یکی از ترکیب رنگ های پرطرفدار است که می توانید با آن حس دریا و جنگل را به اتاق خواب بیاورید .

رنگ اتاق خواب عروس

رنگ اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس نارنجی

رنگ نارنجی یک رنگ عاشقانه است و از جمله مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب عروس است . ترکیب رنگ نارنجی و زرد می تواند یک فضای عاشقانه و زیبا ایجاد کند . استفاده زیاد از رنگ نارنجی و مخصوصا نارنجی تیره برای اتاق خواب مناسب نیست سعی کنید حتما نوع ملایم آن را انتخاب کنید .

اتاق خواب عروس قرمز

رنگ قرمز یکی از رنگ های عاشقانه و رویایی است ولی چون یک رنگ جیغ و پر انرژی است کمتر برای اتاق خواب استفاده می شود . برای کسانی که به این رنگ علاقه دارند می توانند از ترکیب رنگ آن با رنگ های مشکی و طلایی یک دکوراسیون رویایی برای اتاق خوابشان ایجاد کنند . بر ای افرادی که آرام نیستند و زود عصبانی می شوند این رنگ مناسب نیست .

رنگ اتاق خواب عروس

رنگ اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس رنگارنگ

ممکن است بعضی از افراد از یک رنگ و یا ترکیب دو رنگ خوششان نیاید و لذت نبرند ، این افراد می توانند از رنگ های مختلف برای دکوراسیون اتاق خوابشان استفاده کنند ولی باید رنگ ها را درست و به جا کنار هم بکار ببرند تا یک اتاق خواب جذاب رنگارنگ خلق شود .

اتاق خواب عروس نقره ای و طوسی

رنگ نقره ای و طوسی جزء رنگ های مدرن هستند که معمولا با هر سلیقه ای جور در می آیند . ترکیب رنگ نقره ای با رنگ های سیاه و سفید می تواند جذاب باشد و یک دکوراسیون زیبا و چشمگیر برایتان ایجاد کند و ترکیب رنگ طوسی با سفید فضای مدرن و زیبا و در عین حال صمیمی را برای اتاق خواب عروس ایجاد می کند .

رنگ اتاق خواب عروس

رنگ اتاق خواب عروس

رنگ دیوار های اتاق خواب عروس

برای رنگ دیوار ها می توانید از ترکیب دو رنگ استفاده کنید ، همچنین ترکیب رنگ و کاغذ دیواری می تواند به دکوراسیون اتاق خواب عروس زیبایی و جذابیت بیشتری بدهد . در کل انتخاب رنگ برای اتاق خواب و بخصوص اتاق خواب عروس بیشتر از هر چیزی به سلیقه فردی زوجین بستگی دارد ولی دقت کنید بین رنگ هایی که انتخاب می کنید هماهنگی باشد تا فضا زیباتر به چشم بیاید و لذت بیشتری از آن ببرید .

انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه + عکس

انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به آن توجه شود .

انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به آن توجه شود . در انتخاب رنگ اتاق خواب علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه فرد باید رنگی انتخاب کنید که آرامش بخش باشد و فضایی راحت و آرام برای خواب و استراحت ایجاد کند .

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را شامل شود . انتخاب رنگ بستگی به سلیقه و علاقه فرد دارد . رنگ سفید از جمله رنگ هایی است می توانید از ترکیب رنگ آن با سایر رنگ ها استفاده کنید . صورتی نیز رنگ مورد علاقه دخترهاست ولی ممکن است در مدت طولانی کسل کننده شود و همچنین شاید زیادی لوس باشد به همین منظور می توانید از ترکیب رنگ آن با نارنجی روشن استفاده کنید و فضای زیبایی ایجاد کنید این ترکیب رنگ ، مناسب دوران نوجوانی نیز می باشد . رنگ بنفش نیز از رنگ های زیبا برای دکوراسیون است ولی بنفش یکدست و یا تیره فضا را پریشان و ذهن را درگیر می کند برای جلوگیری از این حس رنگ بنفش را در کنار سایر رنگ ها مثل سفید استفاده کنید تا فضای آرامش بخش و زیبایی خلق شود و بیشتر برای فضای میز مطالعه از این رنگ استفاده کنید تا اثرات مثبت خود را بگذارد .

برای انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب فرزندتان ابتدا با تاثیرات رنگ ها آشنا شوید .

رنگ زرد : این رنگ باعث شادابی و سرزندگی می شود و برای اتاق خواب که محل استراحت و خوابیدن است نباید زیاد استفاده شود .

رنگ سبز : سبز رنگ طبیعت و سرسبزی و صلح و آرامش است رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب باعث آرامش و خواب راحت می شود .

رنگ آبی : آبی رنگ آرامش بخش است و جزء بهترین و مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب است .

رنگ نارنجی : نارنجی نیز یک رنگ رمانتیک و نشاط آور است و برای افراد گوشه گیر و آرام می تواند مناسب باشد ولی در کل استفاده بیش از حد از این رنگ برای اتاق خواب مناسب نیست .

رنگ بنفش : بنفش هم نشاط آور است ولی به اندازه نارنجی جیغ نیست و می توانید از ترکیب رنگ آن برای اتاق خواب استفاده کنید .

رنگ قرمز : قرمز از جمله رنگ های جیغ و پر انرژی است و یک رنگ رمانتیک و عاشقانه نیز محسوب می شود و استفاده زیاد از آن برای اتاق خواب مناسب نیست .

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دخترانه صورتی

صورتی یکی از رنگ های دخترانه است و احساس پرنسس بودن را به دختر خانم ها القا می کند . این رنگ ممکن است خیلی لوس بنظر بیاید و بیشتر مناسب دختر بچه ها باشد . برای دختر خانم ها ترکیب رنگ صورتی و خاکستری جزء بهترین رنگ ها برای اتاق خواب دختران است و یک اتاق خواب زیبا و جذاب برایتان ایجاد می کند .

اتاق خواب دخترانه آبی

آبی جز رنگ های آرامبخش است و برای اتاق خواب می توانید از ترکیب رنگ آن با زرد استفاده کنید و یک فضای شاد و سرزنده ایجاد کنید .

اتاق خواب دخترانه یاسی

یاسی از طیف رنگ های بنفش است ، رنگ یاسی برای اتاق خواب دختران مناسب است . رنگ بنفش یک رنگ اغواگر است و ذهن را درگیر می کند و ممکن است باعث کابوس های شبانه شود ولی رنگ یاسی و ترکیب رنگ آن با خاکستری و بژ یک رنگ مناسب و آرامبخش برای اتاق خواب دخترانه است .

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب سبز و سبز پاستیلی

رنگ سبز پاستیلی یک رنگ زیبا برای اتاق خواب دخترانه است . رنگ سبز پاستیلی یک رنگ خنثی و سرد است و به راحتی با سایر رنگ ها هماهنگ و ترکیب می شود .

اتاق خواب دخترانه هلویی

رنگ هلویی یکی از رنگ های طیف رنگ صورتی است که برای اتاق دخترانه مناسب است استفاده از این رنگ می تواند فضایی گرم به ارمغان آورد . رنگ هلویی فضایی دنج برای اتاق خواب دخترانه ایجاد می کند .

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه

انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب پسرانه + عکس

رنگ اتاق خواب پسرانه روی شکل گیری شخحصیت او تاثیر زیادی دارند .

رنگ اتاق خواب پسرانه روی شکل گیری شخحصیت او تاثیر زیادی دارند . پسران انرژی زیادی دارند برای اتاق خواب آنها باید به سراغ رنگ هایی بروید که با روحیات آنها سازگار باشد برای نوزادن پسر از رنگ های خنثی استفاده کنید تا بتوانند در محیطی آرام بخوابند . برای سنین بالاتر که خودشان رنگ ها را تشخیص می دهند بهتر است با سلیقه خودشان رنگ اتاق را انتخاب کنند . ترکیب رنگ آبی میتواند به عنوان رنگ زمینه در نظر گرفته شود و از رنگ های تند به صورت جزیی به عنوان ترکیب رنگ استفاده شود . اگر پسرتان خیلی ساکت و آرام است از رنگ های گرم و پرانرژی مثل قرمز برای دکوراسیون اتاق خوابش استفاده کنید .

رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه تا ۴ ساله

رنگ اتاق خواب نوزاد و کودکان باید از بین رنگ های شاد و ملایم انتخاب شود . چون نوزادان و بچه های کم سن بیشتر وقت خود را در خواب هستند و تصوری از رنگ ها ندارند رنگ اتاق باید بگونه ای باشد که فضای اتاق آرام و راحت باشد . در این سنین به هیچ عنوان نباید از رنگ های تند و جیغ استفاده شود . ترکیب رنگ سفید و طوسی ملایم از رنگ های مناسب برای اتاق خواب نوزادن پسر است و برای دیوارهای اتاق هم از رنگ های روشن و یا کاغذ دیواری ها با طرح بچگانه استفاده کنید تا فضا دلباز شود و آرامش بیشتری داشته باشد .

رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه سنین ۶ تا ۹ ساله

برای پسران بین ۶ تا ۹ سال رنگ اتاق خواب و دیوار ها اهمیت بیشتری پیدا می کند در این سن پسربچه ها بیشتر وقت خود را مشغول بازی و استراحت هستند و رنگ اتاق می تواند تاثیر زیادی روی شکل گیری شخصیت و روحیات کودک داشته باشد . برای اتاق های پسرانه در این سنین از رنگ های گرم استفاده کنید . از ترکیب رنگ آبی ، سبز ، زیتونی و طلایی با رنگ های گرم مثل قرمز و زرد می تواند مناسب باشد . در استفاده از رنگ های گرم و جیغ زیاده روی نکنید چون پسران خودشان در این سنین انرژی و جنب و جوش زیادی دارند رنگ های تند و گرم باعث می شود انرژی آنها بیشتر شود و شما را کلافه کنند .

رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه ۹ ساله به بالا

در سن ۹ سال و بیشتر پسران خودشان نیز می توانند در انتخاب رنگ اتاقشان نظر بدهند و اتاق را با سلیقه خودشان بچینند و رنگ دکوراسیون آن را انتخاب کنند . پسران نوجوان به رنگ های آبی تیره ، خاکستری تیره و مشکی علاقه دارند . در این سنین می توانید از رنگ های تیره و روشن در کنار هم در دکوراسیون اتاق پسران استفاده کنید . برای تزیین دیوار ها از کاغذ دیواری ها با طرح های مورد علاقه شان و همچنین پوستر شخصیت هایی که به آنها علاقه مند هستند استفاده کنید .

برای کودکانی که مضطرب هستند و کج خلقی می کنند از رنگ های آبی فیروزه ای برای اتاق خوابشان استفاده کنید تا فضای آرامی ایجاد شود . رنگ نارنجی از رنگ هایی است که حس اعتماد بنفس را در پسران بالا می برد و فضای شادی خلق می کند . ترکیب رنگ آبی و زرد نیز می تواند فضای شاد و آرام بخشی ایجاد کند و برای سنین بالاتر از رنگ های تیره تر مثل آبی تیره و سبز ارتشی استفاده کنید . دقت کنید که اتاق را یکدست تیره نکنید مثلا اگر برای دیوار ها و سقف از رنگ های تیره انتخاب کردید رنگ سرویس خواب نوجوان و وسایل دیگر را از رنگ های روشن انتخاب کنید تا فضا تیره و دلگیر نشود . در کنار رنگ های تیره رنگ سفید می تواند بهترین مکمل باشد .

رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه

چگونگی تزیین و چیدمان اتاق خواب

تزیین و چیدمان اتاق خواب بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد .

تزیین و چیدمان اتاق خواب بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد . برای چیدمان اتاق خواب یک سری اصول کلی را می توانید در نظر داشته باشید تا اتاق خواب شما یک دکوراسیون شیک و جذاب و در عین حال راحت و آرامبخش داشته باشد . برای چیدن اتاق خواب بیشتر از هر چیزی راحتی و سلیقه خودتان مهم است زیرا در نهایت شما هستید که از اتاق خوابتان استفاده می کنید و باید دکوراسیون آن به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی داشته باشید و بعد از یک روز سخت کاری بتوانید نفسی تازه کنید و خستگی کار را از تنتان بیرون کنید .

چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب

برای شروع کار ابتدا یک سبک مناسب با سلیقه تان برای اتاق خواب و منزلتان انتخاب کنید . باید همه ی وسایل و جزییاتی که در اتاق خواب قرار می گیرند با هم هماهنگ باشند و دارای یک سبک کلی باشند . سبک دکوراسیون شما می تواند مدرن باشد و یا کلاسیک . انتخاب سبک به سلیقه افراد بستگی دارد . بعضی از افراد به تخت خواب ها و وسایل منبت کاری شده و دارای نقش و طرح علاقه دارند ، برای این افراد سبک کلاسیک مناسب است و افرادی که طرفدار مدل های امروزی و ساده هستند باید سبک مدرن را انتخاب کنند .

چیدمان سرویس خواب

برای چیدمان اتاق خواب ابتدا باید از بزرگترین وسیله شروع کنید . در بین اجزا و وسایلی که در اتاق خواب قرار می گیرند تخت خواب بزرگترین وسیله است که باید ابتدا آن را در جای مناسبش قرار دهید . تخت خواب باید در وسط بزرگترین دیوار اتاق قرار داده شود تا نمای اتاق زیباتر شود . بعد از قرار دادن تخت خواب پاتختی ها را در دو طرف تخت با فاصله مناسب قرار دهید . فاصله بین تخت خواب و پاتختی ها نباید خیلی زیاد و یا کم باشد . اگر فاصله زیاد باشد برای برداشتن وسایل از روی آن دست شما نمی رسد و اگر این فاصله خیلی کم باشد هنگام خواب دست شما به وسایل روی آن می خورد و روی زمین می افتند .

بعد از قرار دادن تخت و پاتختی کمد را در محلی کمی دورتر از تخت خواب قرار دهید که هنگام خواب خطری برایتان نداشته باشد و مابقی وسایل را با سلیقه در اتاق بچینید .

چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

استفاده از تعداد زیادی بالشت

برای داشتن آرامش بیشتر و خواب راحت تعدادی بالشت روی تخت خوابتان قرار دهید . برای پرهیز از شلوغی ابتدا به فضای اتاق خواب و اندازه تخت خوابتان نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید چه تعداد بالشت و کوسن مناسب است . کوسن ها را از رنگ های متفاوت و زیبا انتخاب کنید تا هم راحتی شما هنگام خواب و استراحت فراهم شود و هم زیبایی بیشتری به دکوراسیون اتاق خوابتان بدهد .

نحوه قرار دادن آینه در اتاق خواب

آینه باید در محلی قرار گیرد که هنگام رفت و آمد در اتاق به آن برخورد نکنید همچنین باید طوری قرار داده شود که روبروی تخت نباشد و هنگام خوابیدن تصویرتان در آن نیفتد چراکه اتاق خواب محل خوابیدن و آرامش است و نباید مانعی برای آن وجود داشته باشد . اگر ارتفاع آینه زیاد است و بالاتر از تخت قرار می گیرد مشکلی ندارد ولی اگر هم سطح تخت است یا باید در جایی غیر از روبروی تخت قرار داده شود و یا هر شب هنگام خواب روی آن را بپوشانید .

چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب بستگی به سلیقه افراد دارد . سعی کنید از رنگ های آرامبخش و ملایم بیشتر استفاده کنید و از رنگ های تند و جیغ دوری کنید چراکه اتاق خواب باید محلی پر از آرامش باشد تا بتوانید یک استراحت و خواب راحت داشته باشید .

تزیینات اتاق خواب

برای تزیین و اکسسوری اتاق خواب از چیزهایی که به آن علاقه دارید استفاده کنید . برای اتاق خواب عروس می توانید از شمع و گل استفاده کنید تا فضای رمانتیک و عاشقانه ای ایجاد شود . برای دیوار ها از قاب عکس های مورد علاقه تان بهره بگیرید . برای اتاق پسرانه نوجوان می توانید از پوستر های سه بعدی و یا توپ فوتبال و سایر چیزهایی که به آن علاقه دارند استفاده کنید .

چیدمان اتاق خواب نوجوان

چیدمان اتاق خواب نوجوان

چیدمان اتاق خواب کودک و نوجوان

اتاق خواب کودکان محلی است که فرزند شما بیشترین زمان را در آن سپری می کند و در انتخاب وسایل و چیدمان و رنگ ها باید دقت کنید . دکوراسیون و رنگ اتاق خواب روی شکل گیری شخصیت کودکان تاثیر می گذارد در دوران کودکی باید از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید و دکوراسیون اتاق را طوری بچینید که دلباز باشد و ارامش بیشتری داشته باشد . برای سنین نوجوانی خودشان می توانند با سلیقه و علاقه خود اتاق را بچینند و رنگ آن را انتخاب کنند . برای پسران باید انرژیک بودن فضا را درنظر داشته باشید و از تزیینات و رنگ هایی با این مضنون استفاده کنید . برای دختران فضا باید همانند پرنسس ها و ملایم و آرامبخش باشد .

چیدمان اتاق خواب نوجوان

چیدمان اتاق خواب نوجوان

انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه،پسرانه و عروس

با توجه تنوع فرش ها انتخاب فرش اتاق خواب کار دشواری به نظر می رسد .

با توجه تنوع فرش ها انتخاب فرش اتاق خواب کار دشواری به نظر می رسد . اتاق بدون فروش دکوراسیون سرد و بی روحی دارد . اتاق خواب یکی از اتاق هایی است نقش فرش در آن مهم است . علاوه بر حس خوبی که هنگام راه رفتن روی آن ایجاد می شود فرش می تواند به دکوراسیون داخلی نقش و رنگ بدهد و تاثیر زیادی در تغییر آن دارد. .

فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب

انتخاب ابعاد فرش

انتخاب درست ابعاد فرش روی زیبایی و دکوراسیون اتاق خواب تاثیر زیادی دارد . فرش نباید خیلی بزرگ باشد که به دیوار ها بچسبد ، فاصله بین دیوار و فرش با توجه به ابعاد اتاق می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر باشد . هرچه اتاق بزرگتر باشد باید فاصله بیشتری بین لبه فرش و دیوار در نظر بگیرید . مبلمانی که داخل اتاق خواب قرار می گیرند یا باید پایه های آنها کامل روی فرش قرار بگیرد و یا حدودا ۱۰ سانتیمتر بین پایه های مبلمان و لبه فرش فاصله باشد . و نکته دیگر اینکه ابعاد فرش را باید طوری انتخاب کنید که مانع باز و بسته شدن درب اتاق و یا کمد نشود و مزاحمت ایجاد نکند .

پهن کردن فرش زیر تخت خواب

برای کسانی که می خواهند فرش را زیر تخت خواب پهن کنند می توانند این کار را به دو صورت انجام دهند . حالت اول اینکه فرش را کامل زیر تخت خواب پهن کنید و حالت بعدی اینکه دو سوم پایینی تخت خواب زیر تخت خواب قرار گیرد و فرش حدودا ۴۰ سانتیمتر از زیر تخت بیرون بزند .

فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب

فرش کنار تخت خواب

افرادی هستند که دوست ندارند زیر تخت خواب فرش پهن کنند و زیبایی تخت خوابشان گرفته شود ، این افراد باید دو فرش کوچکتر در دو طرف تخت خواب پهن کنند . برای اتاق های کوچک فرش ۳ متری و برای اتاق های بزرگ فرش ۵ متری مناسب است . طبق قاعده ای که قبلا گفتیم یا باید فرش را طوری پهن کنیم که پایه های تخت خواب کاملا روی فرش قرار بگیرید و یا حدودا ۱۰ سانت فاصله بین لبه فرش و پایه های تختخواب باشد . بهتر این است که فرش کامل زیر پایه ها قرار گیرد تا هنگامی که می خواهید از روی تخت خواب پایین بیایید و یا لبه آن بنشینید پاهایتان روی یک کفپوش نرم و لطیف قرار گیرد .

فرش اتاق خواب عروس

فرش اتاق عروس بهتر است از بین فرش های پرز کوتاه انتخاب شود تا هم به نظافت کمتری احتیاج داشته باشد و هم راحت تر بتوانید ان را جارو و نظافت کنید . اگر اتاق خواب عروس بزرگ است و سبک دکوراسیون آن هم کلاسیک است می توانید از فرش های ایرانی با طرح و نقش و رنگ های مختلف استفاده کنید ولی برای اتاق های کوچک با سبک مدرن بهتر است از فرش های ساده و تک رنگ انتخاب کنید تا اتاق شلوغ و کوچک تر دیده نشود . هر چه اتاق کوچک تر است باید رنگ های شاد و روشن انتخاب کنید تا اتاق بزرگتر و دلباز تر نشان داده شود . فرش های گرد برای اتاق خواب مناسب نیستند و زیبایی دکوراسیون اتاق را می گیرند . فرش اتاق خواب بهتر است چهار گوش باشد تا به دکوراسیون اتاق خواب زیبایی بیشتری بدهد .

فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب دخترانه

برای کودکان انتخاب طرح و رنگ فرش و همچنین جنس و کیفیت آن خیلی مهم است چون کودکان بیشتر روی زمین بازی می کنند و فرش با سلامت آنها در ارتباط است . فرش اتاق نوجوان را می توانید با سلیقه و نظر خودش انتخاب کنید . برای نوجوانان دختر فرش را از طرح های فانتزی و دخترانه انتخاب کنید . رنگ فرش نیز بستگی به رنگ دیگر وسایل دکوراسیون اتاق و سلیقه فرد دارد . رنگ فرش برای دختر خانم ها بیشتر از رنگ های روشن و گرم مثل صورتی و نارنجی انتخاب می شود .

فرش اتاق خواب پسرانه

برای اتاق خواب پسرانه از فرش های پرز کوتاه استفاده کنید تا راحت تر بتوانید آن را نظافت کنید . پسران ممکن است بیشتر از دختران فرش اتاق خواب خود را کثیف کنند برای همین بهتر است از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید و همچنین جنس و کیفیت آن طوری باشد که بشود برای بار ها آن را شست . رنگ فرش اتاق خواب پسرانه را از رنگ های سرد مثل آبی ، زرشکی و خاکستری انتخاب کنید .

فرش اتاق خواب نوجوان

فرش اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان دخترانه و پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان اصول و قواعد خاص خود را دارد و باید طوری طراحی و چیده شود که از فضا حداکثر استفاده را ببرید .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان اصول و قواعد خاص خود را دارد و باید طوری طراحی و چیده شود که از فضا حداکثر استفاده را ببرید . چیدن دکوراسیون اتاق های کوچک دخترانه و پسرانه یکی از دشوارترین کار هاست که با دانستن یک سری نکات تا حدودی کار راحت تر می شود . با کمی خلاقیت و ایده پردازی کار چیدمان این اتاق ها به زیباترین شکل ممکن انجام خواهد شد . برای فضا های کوچک باید از مبلمان و وسایل جمع و جور استفاده کنید تا کمترین فضای ممکن را اشغال کنند .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان
دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه جوان

با توجه به حساس بودن دختران دکوراسیون اتاق خواب آنها باید با نهایت دقت طراحی و چیده شود . فضای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید شاد و سرزنده باشد و حس اعتماد به نفس را در آنها ایجاد کند . برای اتاق های کوچک باید وسایل و مبلمان را جمع و جورتر انتخاب کنید . برای اینکه فضای کمتری اشغال شود از میز آرایش و میز تحریر هایی که به دیوار نصب می شوند خریداری کنید تا جای کمتری بگیرند . برای اتاق های کوچک دخترانه از رنگ های روشن مثل صورتی ، بنفش روشن و یا رنگ های ترکیبی مثل زرد و آبی استفاده کنید تا فضا بزرگتر دیده شود . اگر برای دیوار ها از کاغذ دیواری استفاده می کنید حتما رنگ آن را روشن انتخاب کنید .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه

دکوراسیون اتاق پسران با دختران کاملا متفاوت است پسرها به شخصیت های کارتونی و تخیلی مثل بتمن و مرد عنکبوتی و وسایل ورزشی مثل توپ علاقه دارند و برای دکوراسیون اتاقشان باید از این وسایل استفاده کنید . این وسایل را می توانید در تزیین دیوار اتاقش بکار ببرید . برای اتاق های کوچک از شلف های دیواری برای قرار دادن وسایل و کتاب ها استفاده کنید . شلف های دیواری جای کمی اشغال می کنند و می توانید همه ی اساب بازی ها را روی آنها قرار دهید . برای اتاق های کوچک پسرانه رنگ دیوار ها و پرده ها را از رنگ های روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگتر به چشم بیاید .


دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان
دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان


تخت خواب برای اتاق های کوچک

تخت خواب برای اتاق های کوچک بهتر است از نوع پایه بلند باشند تا بتوان از فضای زیر تخت خواب نیز استفاده کرد . با انتخاب این نوع تخت خواب ها هم دکوراسیون اتاق بهتر و زیباتر خواهد شد و هم می توانید وسایل قدیمی و چیز هایی را که کمتر استفاده می کنید زیر تخت خواب قرار دهید .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

برای اتاق های دونفره می توانید دو عدد تخت تک نفره در اتاق قرار دهید ولی برای اتاق های کوچک امکان گذاشتن دو عدد تخت خواب وجود ندارد به همین منظور باید از تخت ها ی دو طبقه استفاده کنید . تخت های دو طبقه فقط به اندازه یک تخت از مساحت اتاق را اشغال می کنند و همچنین از فضای زیر تخت می توانید برای نگهداری وسایل استفاده کنید . برای اتاق های کوچک بهتر است پاتختی خریداری نکنید تا فضای کمتری از اتاق گرفته شود و اتاق شلوغ نشود .

نوع دیگر از تخت خواب ها که برای اتاق خواب های کوچک مناسبند تخت خواب های تاشو هستند . تخت خواب های تاشو به دیوار متصل می شوند و در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید می توانید آنها را تا کنید تا فضای بیشتری از اتاق باز شود .

برای اتاق خواب های کوچک رنگ دیوار ها و پرده ها را از رنگ های کرم ، آبی کمرنگ ، بنفش روشن و صورتی انتخاب کنید . رنگ های روشن اتاق را بزرگتر از چیزی که هست نشان می دهند .

استفاده از دیوار ها به جای کف اتاق خواب کوچک

برای اتاق خواب های کوچک باید سعی کنید وسایل کمتری در کف اتاق قرار بگیرند و بیشترین استفاده را از دیوار ها ببرید . شلف های دیواری راهکار خوبی برای این منظور هستند . با نصف شلف روی دیوار می توانید وسایل دکوری و تزیینی را در آنها قرار دهید و یا از آن بعنوان کتابخانه برای قرار دادن کتاب ها استفاده کنید .

تخت خواب را از نوع کشودار استفاده کنید و از کشوهای زیر آن به جای کمد برای قرار دادن لباس ها و وسایلتان استفاده کنید .

کف پوش ها ی اتاق خواب کوچک باید روشن باشد تا فضا بزرگتر دیده شود و همچنین از فرش کوچکتر از مساحت اتاق استفاده کنید و آن را وسط اتاق پهن کنید .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان
دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

استفاده از آینه در دیوار اتاق خواب

با نصب آینه روی دیوار اتاق خواب کوچک و انعکاس نور فضا روشن تر و بزرگتر جلوه می کند . برای اتاق های کوچک آینه را فراموش نکنید و حتما یک آینه روی دیوار اتاق نصب کنید .

نورپردازی اتاق خواب کوچک

نور نقش مهمی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دارد و برای اتاق خواب های کوچک اهمیت آن بیشتر می شود . نور می تواند فضا را دلباز تر و بزرگتر نشان دهد . اگر اتاق خواب دارای پنجره است پرده های آن را از نوع حریر نازک و یا توری مانند انتخاب کنید تا نور کافی به داخل اتاق بتابد ولی اگر پنجره برای تامین نور کافی نیست و یا اتاق پنجره ندارد باید از نور های مصنوعی کمک بگیرید به طوری که اتاق روشن شود و بزرگتر به چشم بیاید .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره یکی از سخت ترین طراحی های دکوراسیون داخلی می باشد .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره یکی از سخت ترین طراحی های دکوراسیون داخلی می باشد . برای اتاق های کوچک دو نفره باید وسایل را جمع و جور انتخاب کنید به نحوی که کمترین فضای ممکن را اشغال کنند . مهم ترین و بزرگ ترین وسیله ای که در اتاق قرار می گیرد تخت خواب است که انتخاب نوع مناسب آن که جای کمی اشغال کند بسیار مهم است . کلیه وسایل باید به نحوی در اتاق چیده شوند که کمترین فضا از اتاق گرفته شود . در این مطلب چند نکته مهم برای اتاق خواب های کوچک دو نفره را بیان می کنیم .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفرهدکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

تخت خواب مناسب اتاق های کوچک دو نفره

چیدمان اتاق دو نفره با تخت دو نفره با چیدمان اتاق با دو عدد تخت تک نفره متفاوت است . تخت های دو نفره برای متاهلین هستند ولی برای نوجوانان باید از دو عدد تخت خواب تک نفره استفاده کنید . برای اتاق های کوچک دو نفره با یک تخت دو نفره می توانید از تخت های تاشو استفاده کنید این مدل از تخت خواب ها قابلیت تا شدن دارند و در زمانی که احتیاجی به آن ندارید می توانید آن را تا کنید و مثل کمد دیواری به دیوار بچسبانید این مدل تخت خواب ها هم کاربردی هستند و هم به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب کمک می کنند ، برای چیدمان اتاق خواب کوچک دو نفره باید محل مناسبی نیز برای پاتختی ها در نظر بگیرید . پاتختی ها معمولا در دو طرف تخت خواب قرار داده می شوند . اگر اتاق خیلی کوچک باشد مثلا برای اتاق های ۶ متری اگر پاتختی ها را در اتاق قرار ندهید بهتر است .

برای اتاق کوچک دو نفره نوجوان بهترین گزینه تخت خواب های دو طبقه هستند . تخت خواب های دو طبقه کمترین فضا را اشغال می کنند و از فضای زیر تخت نیز می توانید برای نگهداری وسایل و لوازمتان استفاده کنید .

نظم و سادگی

هر چقدر فضای اتاق منظم تر و ساده تر باشد فضای اتاق بزرگتر به چشم خواهد آمد . وسایل اتاق و مخصوصا تخت خواب را از مدل های اسپرت و ساده انتخاب کنید و رنگ آن را روشن انتخاب کنید . از روتختی های تک رنگ و ساده و چند عدد کوسن فانتزی زیبا برای دکوراسیون آن بهره بگیرید ، همچنین برای دیوار ها از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ پرهیز کنید و از طرح های ساده و شیک استفاده کنید . برای اتاق خواب های کوچک فقط وسایل ضروری را در اتاق بچینید و هرگونه وسیله اضافی را از اتاق خارج کنید .

بجای اینکه چند عدد قاب عکس بزرگ روی دیوار ها قرار دهید از یک پوستر ساده تر بالای تخت برای تزیین دیوار استفاده کنید .


دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفرهدکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

رنگ اتاق خواب کوچک دو نفره

در انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره باید خیلی دقت کنید . برای فضاهای کوچک باید از رنگ های روشن استفاده کنید ، اگر از تک رنگ خوشتان نمی آید و می خواهید از ترکیب رنگ استفاده کنید دقت کنید بیشتر از سه طیف رنگ در اتاق به کار نبرید . رنگ های مناسب برای اتاق های کوچک دونفره بستگی به دختر یا پسر بودن دو نفری دارد که می خواهند از یک اتاق استفاده کنند . برای پسران نوجوان از رنگ های آبی روشن ، طوسی و زرد استفاده کنید و برای دختران از رنگ های صورتی ، بنفش روشن و سفید استفاده کنید . برای اتاق های کوچک دو نفره بزرگسال می توانید از رنگ های قهوه ای خیلی روشن ، خاکستری و انواع دیگر رنگ های خنثی استفاده کنید .

کفپوش و دیوار های اتاق کوچک دو نفره

برای اتاق های کوچک دو نفره از کاغذ دیواری ساده و رنگ روشن استفاده کنید و دیوار ها را شلوغ نکنید تا فضا بزرگتر دیده شود . از کفپوش های سفید برای پوشش کف اتاق کوچک استفاده کنید . فرشی که در اتاق خواب کوچک پهن می شود باید کوچکتر از اتاق باشد و فضای خالی بین دیوار و فرش بیشتر از حد معمول باشد تا فضا بزرگتر به چشم بیاید و علاوه بر کمک به زیبایی دکوراسیون اتاق ، محیط آرامش بخشی ایجاد کند .


دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفرهدکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

نورپردازی اتاق خواب کوچک دو نفره

نور پردازی یکی از مهم ترین مراحل هر دکوراسیون داخلی است . برای تامین نور اتاق می توانید از پنجره ها بهره بگیرید ولی اگر نور طبیعی کافی نیست باید از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید . برای زیبایی بیشتر دکوراسیون اتاق می توانید قسمت بالای تاج تخت را نورپردازی ملایم اجرا کنید بگونه ای که فضای اتاق آرامشبخش باشد . پرده ها برای این اتاق ها باید نازک و رنگ روشن باشند و بشدت از پرده های ضخیم با رنگ تیره پرهیز کنید .

بهترین مدل های کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه ، دخترانه و زن و شوهر

با انتخاب مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب می توانید دکوراسیون زیبا و آرامش بخشی برای اتاق خواب ایجاد کنید .

با انتخاب مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب می توانید دکوراسیون زیبا و آرامش بخشی برای اتاق خواب ایجاد کنید . رنگ و طرح کاغذ دیواری روی دکوراسیون اتاق خواب تاثیر زیادی می گذارد . از آنجا که اتاق خواب یک مکان و فضای شخصی است انتخاب مدل کاغذ دیواری برای اتاق خواب بیشتر از هر مساله ای به سلیقه فردی و علاقه شما بستگی دارد . امروزه طرح ها مدل های متنوع و جدیدی در بازار موجود می باشد که انتخاب را کمی سخت کرده است . در این مطلب شما را برای انتخاب بهتر طرح و رنگ کاغذ دیواری راهنمایی می کنیم .


کاغذ دیواری اتاق خواب
کاغذ دیواری اتاق خواب


رنگ کاغذ دیواری

در انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید توجه کنید که رنگ های تند و جیغ را انتخاب نکنید . اتاق خواب باید محل آرامش و راحتی باشد و انتخاب رنگ های تند آرامش اتاق را بر هم می زنند . رنگ های ملایم و آرامش بخش مثل آبی روشن ، کرم ، طوسی ملایم ، سفید ، صورتی ملایم و سایر رنگ ها با این ویژگی می توانند رنگ های مناسبی برای اتاق خواب باشند . در کل انتخاب رنگ کاغذ دیواری سلیقه ای است و ممکن است کسی از رنگ های تند خوشش بیاد و تاثیری روی آرامش و خوابش نداشته باشد . نکته دیگر در مورد رنگ کاغذ دیواری ست بودن و هماهنگ بودن رنگ آن با سایر وسایل و لوازم دکوراسیون اتاق می باشد که حتما باید این مورد را رعایت کنید .

طرح کاغذ دیواری

انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری برای اتاق خواب اهمیت زیادی دارد . ترکیب رنگی که برای کاغذ دیواری استفاده می شود باید یک طرح ملایم و آرامش بخش ایجاد کند . طرح های ساده و بدون نقش و نگار و شلوغی برای دیوار اتاق خواب مناسب هستند . هر چه طرح ساده تر باشد و از ترکیب رنگ ملایم و روشنی استفاده شده باشد فضا را دلباز تر و بزرگ تر نشان خواهد داد و همچنین آرامش بیشتری به فضا خواهد داد .


کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه
کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه


نقش سن و جنسیت در انتخاب کاغذ دیواری

سن فرد نقش زیادی در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری دارد . برای کودکان و سنین پایین چون احتمال کثیف کردن کاغذ دیواری زیاد است باید از کاغذ دیواری های با کیفیت و قابل شست و شو استفاده کنید . برای سنین بالا که امکان کثیف شدن کاغذ دیواری خیلی کم است می توانید کمتر به این فاکتور توجه کنید و بیشتر به طرح و رنگ آن توجه کنید .

برای خانم ها رنگ صورتی ، هلویی و کرم رنگ های مناسب و پر طرفداری هستند و برای آقایان رنگ های طوسی ، لیمویی ، آبی و نخودی مناسبند . برای اتاق های دو نفره و متاهلین باید زن و شوهر هر دو برای انتخاب رنگ به تفاهم برسند و تصمیم گیری کنند تا هر دو طرف از اتاق لذت ببرند . ولی برای یک اتاق خواب شخصی می توانید خودتان به تنهایی و با نظر و سلیقه خودتان طرح و رنگ کاغذ دیواری را انتخاب کنید .

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه و دخترانه

با انتخاب کاغذ دیواری مناسب می توانید حس رویایی و کودکانه را به اتاق خواب فرزندتان اضافه کنید . با توجه به علاقه فرزندتان می توانید از طرح های کارتونی و شخصیت های مورد علاقه او برای کاغذ دیواری استفاده کنید . طرح های کاغذ دیواری کودک و نوجوان طرح ها و مدل های متنوع و زیبایی دارند و دست شما را در انتخاب باز می گذارند . مدل های قابل شست و شو برای سنین پایین مناسبند . برای آنهایی که نمی خواهند کل دیوار را با کاغذ دیواری بپوشانند مدل های حاشیه ای که بصورت نوار های باریکی هستند و فقط بخشی از دیوار را می پوشانند مناسبند . کاغذ دیواری را با بزرگ شدن فرزندتان تعویض کنید و از طرح و رنگ مناسب سنش استفاده کنید . برای اتاق خواب پسرانه باید از طرح هایی استفاده کنید که به فضا نشاط و انرژی بدهند و مناسب روحیات پسرانه باشد . برای دختران زیبایی و ملایم بودن خیلی مهم است و باید از طرح هایی با این مضنون استفاده کنید .


کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه
کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه


کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید به گونه ای باشد که فضای اتاق بزرگ تر به چشم بیاید . انتخاب کاغذ دیواری مناسب می تواند به داشتن فضایی دلباز و آرامش بخش برای اتاق خواب کمک کند . کاغذ دیواری اتاق های کوچک باید از طرح های ساده انتخاب شود و از طرح های شلوغ به شدت پرهیز شود . رنگ کاغذ دیواری باید روشن باشد تا فضا بزرگ تر به چشم بیاید .

12345678
last